Problem - liczę na pomoc

PodGrupa Forum dot. informacji "innych", ale związanych z Hiszpanią.

Moderator: *mod

kulinarna
n o v a t o
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 02, 2016 6:33 pm

Problem - liczę na pomoc

Post: #54245 kulinarna
sob sty 02, 2016 6:43 pm

Założyłam specjalnie konto by móc tu opisać problem. Niestety mimo że szukałam w różnych miejscach nie potrafię go rozwiązać.
Dlatego szukam pomocy od kogoś kto mieszka w Hiszpanii i zna realia.
Do rzeczy.
W listopadzie wysłałam do Hiszpanii paczkę. Pani jest klientką sklepu internetowego. Okazało się że został uszkodzony towar. ( pani zamawiała rzeczy do decoupage - i 2 pudełka zostały uszkodzone).
Poszłam na pocztę polską złożyłam reklamację ale dowiedziałam się że nic mi nie powiedzą bo w Polsce adresat zwykle sprawdza paczkę i jeżeli coś jest uszkodzone to wówczas składa reklamację - jak jest w Hiszpanii pani nie wiedziała ( ale moja poczta to nawet nie poczta tylko taki wiejski punkt pocztowy gdzie pani zajmuje się tym dodatkowo).
Pojechałam na pocztę główną i po odpowiedź mam się zgłosić w najbliższy poniedziałek.
Ale pani z Hiszpanii nie rozumie tej procedury.
Nawet założyła mi spór na PayPalu o te pudełka ( już pomijam kwotę jaką zażądała - prawie dwukrotność wartości) .
Dlatego mam pytanie. Jak to wygląda w Hiszpanii? Tak jak w Polsce? Pani powinna była złożyć reklamację?
Pudełka zapakowane były jak zawsze. Nie mam sobie nic do zarzucenia. Takich paczek szło sporo ale tylko ta jedna gdzieś została na którym etapie uszkodzona.
pomożecie?
Anka

loco
"c e r v a n t e s"
Posty: 4919
Rejestracja: ndz sty 04, 2004 10:17 pm

Post: #54246 loco
sob sty 02, 2016 10:39 pm

Okazało się że został uszkodzony towar

Jak uszkodzony i kiedy się okazało?

kulinarna
n o v a t o
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 02, 2016 6:33 pm

Post: #54247 kulinarna
ndz sty 03, 2016 1:07 pm

Jak uszkodzony i kiedy się okazało?

Niestety nie do końca wiem. Na zdjęciach które mi przysłała jest otwarta paczka i pierwsze znaki na uszkodzenie pudełek. Na kolejnym zdjęciu pudełka są wyjęte i z bliska pokazane uszkodzenia. Gdzieś w tle sprzęty domowe.

loco
"c e r v a n t e s"
Posty: 4919
Rejestracja: ndz sty 04, 2004 10:17 pm

Post: #54248 loco
ndz sty 03, 2016 2:38 pm

Zapytaj, czy ma sporządzony protokół szkody przed odbiorem bez zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
ikxio
"c e r v a n t e s"
Posty: 3552
Rejestracja: wt gru 09, 2008 11:12 pm
Lokalizacja: Costa Blanca

Post: #54249 ikxio
ndz sty 03, 2016 4:53 pm

jesli odbierajac towar od kuriera nie zglosila reklamacji to jak w Polsce - ty masz rece czyste, a spraw może zakladac i 50 - watpie czy cos ugra - najwyzej stracilas klientke.
jesli natomiast ma protokol - bo samo zdjecie to troche malo - no to wtedy za straty powinien placic przewoznik - chyba wszystkie paczki są ubezpieczone?

kulinarna
n o v a t o
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 02, 2016 6:33 pm

Post: #54250 kulinarna
ndz sty 03, 2016 5:52 pm

ikxio pisze:jesli odbierajac towar od kuriera nie zglosila reklamacji to jak w Polsce - ty masz rece czyste, a spraw może zakladac i 50 - watpie czy cos ugra - najwyzej stracilas klientke.
jesli natomiast ma protokol - bo samo zdjecie to troche malo - no to wtedy za straty powinien placic przewoznik - chyba wszystkie paczki są ubezpieczone?



Paczka była wysłana Pocztą Polską.
Dlatego też interesuje mnie czy tak jak w Polsce właśnie należy zgłosić to pracownikowi tamtejszej poczty.
Z waszych odpowiedzi widzę że tak.

Awatar użytkownika
ikxio
"c e r v a n t e s"
Posty: 3552
Rejestracja: wt gru 09, 2008 11:12 pm
Lokalizacja: Costa Blanca

Post: #54251 ikxio
ndz sty 03, 2016 7:43 pm

oczywiscie - kazde uszkodzenie czy podejrzenie uszkodzenia trzeba zglosic kurierowi, czy odbierajac na poczcie - oczywiscie cos sie wewnatrz może potluc, ale to już wpisane w ryzyko, tego już bez otwarcia paczki nie sprawdzisz - jak zamawiasz cos kruchego czy w szklanym opakowaniu to roznie może byc.

kulinarna
n o v a t o
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 02, 2016 6:33 pm

Post: #54252 kulinarna
ndz sty 03, 2016 8:42 pm

Przyznam że mnie się raz zdarzyła przesyła która po otwarciu ukazała zniszczone przedmioty. Od tamtej pory mam nauczkę i jakby mi nawet kamienie przesyłali to każę czekać i sprawdzam.

Meryl32
n o v a t o
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 12, 2016 12:05 pm
Kontaktowanie:

Post: #54657 Meryl32
śr mar 16, 2016 8:08 pm

zawsze sprawdzaj w obecnosci kuriera czy listonosza, masz do tego prawo

Cauliflowerpl
l i t e r a t o
Posty: 553
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:57 am
Lokalizacja: Navarra

Post: #55137 Cauliflowerpl
pn cze 27, 2016 3:43 pm

Atak spamerów...

Awatar użytkownika
ikxio
"c e r v a n t e s"
Posty: 3552
Rejestracja: wt gru 09, 2008 11:12 pm
Lokalizacja: Costa Blanca

Post: #55138 ikxio
pn cze 27, 2016 4:42 pm

wywalam w miare naplywu...

ludwik80
n o v a t o
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 06, 2017 12:01 pm

Re: Problem - liczę na pomoc

Post: #56807 ludwik80
wt cze 06, 2017 3:07 pm

i tu jest prosta odpowiedz -po prostu unikaj zakupow w sieci bo widac doskonale do czego to prowadzi

wiktor002
n o v a t o
Posty: 1
Rejestracja: śr lip 19, 2017 11:14 am

Re: Problem - liczę na pomoc

Post: #56899 wiktor002
śr lip 19, 2017 11:47 am

dlatego powinno sie na przyszlosc taka przesylke ubezpieczyc
__________
Sprzątanie przez http://mopek.pl/oferta/sprzatanie-mieszkan-i-domow firmę sprzątającą najlepsze rozwiązanie dla mieszkań i domów.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość